Vigtige GDPR  indstillinger i G Suite

Vigtige GDPR indstillinger i G Suite

[ACTION REQUIRED] Opdater dine G Suite indstillinger til GDPR (General Data Protection Regulation)

Den 11. oktober 2017 meddelte Google, at udvidelsen af version 2.0 af Data Processing Amendment (“DPA 2.0”) er blevet implementeret. Denne opdatering omfattede ændringer i forventning om EU’s generelle databeskyttelsesforordning (“GDPR”), der trådte i kraft den 25. maj 2018.

Da det er meget sandsynligt, at GDPR vil gælde for enhver brug af G Suite og Cloud Identity til forretningsformål, mindes du hermed om to vigtige handlinger til din G Suite og Cloud Identity-konto som skal overholdes. Vi foreslår dig at fuldføre disse handlinger så hurtigt som muligt:

1. Gennemgå / acceptere opdaterede databehandlingsbetingelser

Hvis GDPR gælder for Googles behandling af dine data (f.eks. Hvis du er etableret i EU eller er etableret uden for EU, men tilbyder varer / tjenester til registrerede, der er i EU), kræver det, at din kontrakt med Google indeholder visse databehandlingsbetingelser. Medmindre du accepterer DPA 2.0, kan din kontrakt mangle disse vilkår. Vi anbefaler derfor, at du accepterer DPA 2.0 på vegne af din organisation eller søger juridisk rådgivning, og påmind dig om, at der kan pålægges meget høje bøder for overtrædelse af GDPR.

For at sikre din kontrakt indeholder DPA 2.0 vilkårene, når GDPR træder i kraft, accepter venligst DPA 2.0 nu ved at følge nedenstående trin:

1. Log ind på Google Admin Console
2. Klik på Nav-ikonet.
3. Vælg Konto, og klik på Firma profil.
4. Vælg profil.
5. Rul til afsnittet Sikkerheds- og privatlivets yderligere vilkår (ved siden af ændring af databehandling), så sørg for at du eller en passende person i din organisation gennemgår DPA 2.0 og klik på Review og Accept.
5. Klik på Jeg accepterer.

2. Indtast kontaktoplysninger til din DPO

Hvis GDPR kræver, at din organisation udpeger en databeskyttelsesansvarlig (“DPO”), kræver GDPR, at Google registrerer deres kontaktoplysninger. Disse oplysninger skal indtastes i din administrationskonsol, hvor det er relevant. Hvis du er usikker på, om din organisation skal udpege en DPO, skal du søge juridisk rådgivning.

For at indtaste DPO-kontaktoplysninger skal du følge nedenstående trin:

1. Log ind på Google Admin Console.
2. Klik på Nav-ikonet.
3. Vælg Konto> Firmaprofil> Vis mere> Juridisk & Overensstemmelse.
4. Under dine oplysninger om databeskyttelsesofficer skal du indtaste kontaktoplysninger efter behov.
5. Klik på Gem.

Yderligere oplysninger om Google Cloud og GDPR er tilgængelige på vores Cloud GDPR-websted. Hvis du har yderligere spørgsmål, skal du logge ind på administrationskonsollen for at kontakte Googles Cloud Data Protection Team.

Med venlig hilsen

Google Cloud-teamet