Google Workspace
Et fremtidssikret arbejdsmiljø i skyen

  1. Arbejd online og spar penge på software og IT budgettet

    Den omstillingsparate virksomhed kan helt slippe for software. Bliv mindre IT sårbar med et arbejdsmiljøet der er det samme på alle typer enheder.

  2. Samarbejd i ægte realtid i en let og intuitivt løsning

    Realtid redigering i en enkelt version i skyen fjerner versionskontrol. Ægte realtid samarbejde opfordrer alle til at bidrage, hvilket bringer de bedste ideer frem.

  3. Beskyt dine virksomhedsdata med sikkerhed og sikre apps

    Vælg at stille flere ekstra krav til sikkerheden som håndhævelse af SPF, DKIM, sikker transport (TLS), IRM og DLP, totrinsbekræftelse, krav til kode kompleksitet og genbrug samt sikkerhedsnøgler.

Værd at vide om Google Workspace
Google Workspace er en fremtidssikret løsning og det helt rigtige valg, hvis din virksomhed vil arbejde effektivt og udnytte digitaliseringens mange muligheder.

  • Men bør du vælge Business Starter, Business Standard, Business Plus eller Enterprise?
  • Og hvorfor bør du have en erfaren Google-rådgiver til at hjælpe med at optimere jeres måde at samarbejde på og udnytte Google Workspace mange muligheder?

Samarbejde i realtid

En stor fordel ved at vælge Google Workspace er, at du og dine kolleger, kunder og samarbejdspartnere kan arbejde sammen i realtid på de samme dokumenter, uanset hvilken udgave af Google Workspace, du vælger.

Det giver en lettere og hurtigere arbejdsproces, og I skaber mere værdi i jeres opgaveløsning, fordi I kan inkludere viden og input fra flere kilder på en gang og hurtigere levere til kunden.

Nøglen til succes med Google Workspace

Men Google Workspace er så meget mere end bare Gmail og Docs. Med mere end 60 applikationer og tjenester tilbyder Google Workspace rigtigt mange muligheder for at arbejde smart og mere værdiskabende.

Og tilføjer du tredjepartsprodukter fra Google Marketplace er mulighederne nærmest uendelige.

SKYtek ApS er en lokal, dansk Google Cloud Partner, der kan fungere som jeres rådgiver og dit sikkerhedsnet.  Vi kender og forstår alle produkterne og kan rådgive Jer i, hvilke applikationer der bedst løser jeres behov.

Og vi kan hjælpe jer med at fastlægge, hvordan jeres data bør struktureres, og hvordan I migrere historiske data, så I får en effektiv understøttelse af alle jeres arbejdsgange.

Ved at bruge en ekstern rådgiver får I mest muligt ud af Google og undgår at gøre små udfordringer til store problemer – som i sidste ende kan koste jer en masse ressourcer og ærgrelser.

Du er selv i kontrol

Med SKYtek som rådgiver har du fuld kontrol over din egen Google Workspace løsning. Vi sælger dig licenserne til markedspris og hjælper dig, når og hvis behovet opstår.

Som lokal dansktalende partner kan vi hjælpe dig over telefonen eller ude hos dig. Vores prismodel sikrer dig, at vi altid er i baghånden, og at du kun betaler for de timer, hvor du benytter dig af vores viden og assistance.

Undervisning af enkeltpersoner og grupper

Inden du tager en ny Google-tjeneste i brug, kan vi undervise dig, dit team eller hele virksomheden. Vi sammensætter træningen ud fra jeres behov og fastlægger, om undervisningen skal foregå i klasserum eller remote.

Vi er dit sikkerhedsnet, når du møder udfordringer. I lange perioder vil du sikkert opleve, at alting fungerer godt. Men hvis du løber i nogle problemer, ved du hvem, du skal kontakte. Vi er dit sikkerhedsnet, så du altid kan være sikre på at have et effektivt og velfungerende it-setup.

Skal jeg vælge Google Workspace Business Starter, Business Standard, Business Plus eller Enterprise?

Google Workspace Business Starter er som navnet antyder den mindste og billigste Google-løsning, Business Starter indeholder alle de basale funktioner, der gør det nemt at samarbejde. Markedsprisen er i dag ca. Kr. 480 pr. konto pr. år ex. moms.

Men uanset om du har to eller 200 medarbejdere anbefaler vi, at du starter med Business Standard eller Business Plus som udgangspunkt. For med Business Starter løber du hurtigt tør for lagerplads og har for få muligheder til at gøre dit it-setup effektivt og sikkert.

Google Workspace Business Starter er som navnet antyder den mindste og billigste Google-løsning, Business Starter indeholder alle de basale funktioner, der gør det nemt at samarbejde. Markedsprisen er i dag ca. Kr. 480 pr. konto pr. år ex. moms.

Men uanset om du har to eller 200 medarbejdere anbefaler vi, at du starter med Business Standard eller Business Plus som udgangspunkt. For med Business Starter løber du hurtigt tør for lagerplads og har for få muligheder til at gøre dit it-setup effektivt og sikkert.

Business Standard

Hvis du vælger Business Standard, får du 2TB pr 1 licens, smart søgning på tværs af Workspace med Cloud Search, login-kontrol og en række sikkerhedsfunktioner.
Markedsprisen er i dag ca. Kr. 960 pr. konto pr. år ex. moms.

Business Plus

Hvis du vælger Business Plus, får du 5TB pr 1 licens, Google Vault, smart søgning på tværs af Google Workspace med Cloud Search, login-kontrol og en række sikkerhedsfunktioner.

Selvom ikke alle virksomheder i praksis lægger høj vægt på sikkerhed, bør sikkerhed være vigtigt for alle. For hvis nogen personer eller programmer prøver at kompromittere dine data eller systemer, er det meget nemmere at komme hurtigt i gang igen efter et angreb.

Sikkerhedsfunktioner er både et forsvar mod fremmed indtrængen og en forsikring, så du kan gendanne data, hvis uheldet skulle være ude. Så ligesom du altid bør have en forsikring til din bil og dit hus, skal du også altid have et vist sikkerhedsniveau i din it-løsning.

Og det får du med Workspace Business Plus til ca. Kr. 1.440 pr. konto pr. år. ex. moms

Google Workspace Entreprise

Google Workspace Entreprise er især for lidt større virksomheder, som udover høj sikkerhed har brug for at samarbejde i teams eller afdelinger.

I stedet for at gemme filer hos enkeltpersoner gemmes filer i kollektivt ejede delte rum for hvert team, så alle teammedlemmer har adgang til filerne.

Dermed mistes ikke oplysninger, hvis et medlem forlader virksomheden. Og nye medarbejdere/teammedlemmer har automatisk adgang til indholdet på teamets drev, så de hurtigt kan blive produktive.

Det giver en nem on- og offboarding af medarbejdere og teammedlemmer. Ved at konfigurere tilladelser er det desuden nemt at forhindre medlemmer i at slette teamets filer.

I forhold til Google Workspace Business Standard, Business Plus har Workspace Enterprise endnu mere avancerede sikkerhedsfunktioner såsom Google Sikkerhedstyring og administration, som hjælper med monitorering og samler status for sikkerhed et sted.

Det kræver en sikkerhedsnøgle for at få adgang til Entreprise. BigQuery kan anvendes til at foretage Gmail log-analyser. Og det er muligt at integrere Gmail med kompatible tredjeparts arkiverings værktøjer.

Har du brug for videoopkald med op til 250 deltagere, er det muligt i Business Plus og Entreprise-versionen.

Workspace Entreprise koster årligt ca. 1.920,00 kr. pr. konto pr. år. ex. moms

Login kontrol og sikkerhedsfunktioner

Administrator kan tilpasse filsynkronisering og delings tilladelser og begrænse offline-adgang. Brugere kan gives forskellige tilladelsesniveauer – fra visning til kommentar til redigering af udløbsdato for delte filer og forhindre handlinger som udskrivning, download eller kopiering.

Medlemmer af økonomiafdelingen kan dele regneark med udløbsdatoer og kun give kommentar adgang for at forhindre andre i at ændre i tallene.

Administrator kan forhindre økonomiafdelingen i at dele fortrolige oplysninger eksternt bortset fra betroede partnere ved at whiteliste et domæne.

Markedsføringsteamet kan dele kundeorienterede aktiver med kun visnings adgang og kan fastsætte udløbsdatoer, så de passer til tilgængeligheden af markedsføring.

Rapporter og underretninger

File Audit Reporting og Alerts: Du kan oprette brugerdefinerede advarsler og revisions nøglefil relaterede statusser som delt, downloadet, slettet eller vist.

Hvis kun tre personer har fået adgang til den fil, der indeholder oplysninger om alle medarbejderes lønforhold, og så filen deles med en fjerde medarbejder, kan du få en øjeblikkelig alarm på mail.

Selvom du stoler på dine medarbejdere, kan en bruger gå fra sin computer, hvilket giver andre mulighed for at downloade eller dele oplysningerne for at misbruge dem. Det vil også udløse give en alarm til workspace-administratorer.

Datakontrol: Advanced Data Loss Prevention (DLP) til Gmail og Drev beskytter data og forhindrer data lækager med foruddefinerede indholds detektorer, brugerdefinerede regler og optisk tegngenkendelse.

Hvis en medarbejder deler et kreditkortnummer via e-mail eller et scannet billede af et kreditkort eller sygesikringskort, forhindrer DLP’s indholds detektorer og firma definerede regler brugeren at sende e-mailen.

Kom rigtigt i gang

Hvis du vil vide mere om, hvordan din virksomhed skal bruge Workspace og hvilken version,

I bør vælge, så kontakt en erfaren Google-rådgiver hos
SKYtek på 70 70 19 18 eller
kontakt@skytek.dk
Find mere kontakt info på vores kontakt side

Hvis du synes denne side var informativ, så del den gerne med andre.

Sikkerhed i Google Workspace

Kan jeg bruge Workspace, hvis min organisation er underlagt EU’s krav om databeskyttelse? Ja. Google har en bred kundebase i Europa. Google leverer funktionalitet og kontraktlige forpligtelser til vores kunder, som er specifikt designet til at hjælpe dem med at overholde EU’s krav om databeskyttelse og vejledningen fra artikel 29-gruppen.

Google Workspace er bygget i skyen til sikkerhed i af data i skyen. Som administrator kan du vælge at stille flere ekstra krav til sikkerheden som håndhævelse af sikker transport (TLS), IRM og DLP, totrinsbekræftelse, krav til kode kompleksitet og genbrug, varighed af web sessioner, samt styring af API-tilgang på overordnet niveau og på app-niveau.

Administrator kan også vælge at tilføje muligheder for, at brugerne selv kan benytte blandt andet selvhjælp af konto gendannelse og info om mistænkelig forsøg på login.

Uafhængige revisorer undersøger de kontroller, som anvendes i Google datacentre, infrastruktur og aktiviteter. Eksempler på sådanne revisioner og standarder omfatter SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO27001, ISO 27018:2014 og FedRAMP.

Kom på Workshop hos Google Succes Online

Vi tilbyder i samarbejde med Google Succes Online at dele viden.
Tilmeld dig og få en plads på workshoppen allerede nu.
https://googlesuccesonline.dk/event/a-z-i-g-suite